15 Haziran 2015 Pazartesi

İnsanların çok sözleri var aslında söyleyecekleri,

İnsanların çok sözleri var aslında söyleyecekleri,
gerek hayata, gerek dünyaya, gerek geçmişe gerek geleceğe,
öyle yada böyle çok sözler var söylenecek.

Ancak nedense çok az insan konuşabiliyor anlatabiliyor derdini,ifade edebiliyor kendini.Şu da var ki kimileri konuşuyor ama boş teneke kutusu gibi sadece ses var, konuştuğu kelimeler bir anlam taşımıyor, cümleler manasız ve çoğu yalan dolu.

Kimileri de vardır ki belkide bir araç arıyor kendine belki bir şarkıyla belki bir yazıyla,
belkide bir şiirle veya atasözleriyle belkide bir deyimle, hani şöyle diyeyim kendine dair bir şifre veriyor beni çöz ve söyleyeceklerimi ben anlatmadan sen anla dercesine.

Yinede çoğumuz öyle yada böyle konuşuyoruz, sözler çıkıyor ağızdan dil durmuyor bir türlü, dudaklar hareket etmek zorunda his ediyor adeta kendini, torba değil ki büzesin bu ağzı değil mi ama..

Kimileri de vardır bir kaç satır yazı, veya bir kaç dörtlüklerle bir şeyler demeye çalışıyor, hayata, insanlara dünyaya, içinden geldiğince kalbinden yüreğinden işte ne gelirse ne geçerse aklından yazıya dökmeye çalışıyor.

Ama o kadar söylenecek sözler var ki o kadar konuşulacak konular var ki kendimeze dair, kim ne kadar neyi anlatabiliyor kime anlatıyor meçhul.

Peki hiç düşündük mü hiç anlamaya çalıştık mı acaba karşımızdakini ne demek istediğini ne anlatmaya çalıştığını yukarıda yazdığım verilen şifreleri çözmeye çalıştık mı mesala.

Kaçımız anlamaya çalışıyoruz,kaçımız okumayı biliyoruz veya şöyle söyleyeyim kaçımız dinlemeyi biliyoruz, kaçımız duymayı biliyoruz, şifrelere kaçımız meraklıyız.

Siz hiç sordunuz mu bir sevdiğinize, bir dostunuza, bir arkadaşınıza veya bir akrabanıza tarafsız ve ön yargısız bir şekilde şu soruyu sordunuz:

Ey arkadaşım, ey dosttum, ey sevdiğim, ey akrabam v.s varmı anlatacakların varmı söyleceklerin kendine dair ne varsa anlatmak isteğin varmı bana ?

Anlat, söyle, yaz, kendin kendini söyle bak burdayım yanında dinliyorum seni tarafsız ve yargılamadan öğrenmek istiyorum seni evet hiç sordunuz mu, söylediniz mi kimseye anlatma fırsatı verebildizmi ?

Siz istemezmisiniz kendinizi anlatmayı ?
Dinlemek isteyen biri olmasını istemezmisiniz ? 
İnsanların çok sözleri var aslında söyleyecekleri.

(Bende yazdım kendime dair bir şeyler karaladım aklımdan geçenleri, yüreğimden konuştum yazıya.
Belkide diyebilirsiniz içi boş teneke kutusu gibidir yazdıkların belkide bana dair şifreler vardır mesala ama kim ne alır ne kadar alır bilmem okuyan olurmu oda meçhul )

                               Mustafa Sait Aksakal